lördag 13 december 2014

Long time no see

 Efter att inte ha sett Linda och hennes fina flickor sedan sommaren, då de varit på sin långresa till pappans hemland, Nepal, var det äntligen dags att träffa dem den 3 December.

Mitt söta fadderbarn Mira har ju vuxit till sig en massa. Sprallig och duktig, fast mini till storleken, liksom jag tycker hennes systrar alltid varit som små, de också.
 Vi åt middag och kalasmat då vi hade födelsedag som tema på träffen. Tre av de fina har fyllt nu på hösten och Anila hade just haft sitt kalas veckoslutet innan så det fanns också kaka kvar! Sex fina ungar samlat kring samma bord! Var så glad att Tripp också valde att komma med denna gång!
 De tre systrarna hade acklimatiserat sig riktigt bra till den finska (mörka,blöta,snöfria) vintern.
 Och de lekte och hade roligt tillsammans hela kvällen. Det gjorde mig verkligt glad att också Tripp verkade ha roligt fast han inte på nåt år riktigt velat vara med på våra träffar längre, han är ju ändå såpass mycket äldre.
 Hon for runt och försökte hänga med i svängarna.
 Och Tripp gillade att umgås med en liten en för första gången på länge. Han har alltid älskat små och är jätte duktig med dem!
 Linda och flickorna bor lika trångt som vi, (tur att vi inte är de endå i bekantskapen som bor fem personer i en trea!) men barn trivs ju där de är. Om det nu sedan råkar vara mitt i en dörröppning en lek sätter igång..
 Så delades det ut födelsedagspaket och sjöngs. Tripp var helt salig över hans paket. Hade tipsat om att han sedan sommaren ju önskat sig snygga batikskjortor, och denna var perfekt! Trumman fick Trull.
 Jag fick fina Tunikor och soffkuddsfodral. Denna kändes så jag!
Härligt att ha er tillbaka! Hoppas vi hinner ses också i denna brådska och detta uttröttande mörker lite oftare! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)