måndag 22 december 2014

Lussebullar och nattligt postlådsbesök..

Vi gav inte upp trots sjukor och nattliga ambulansbesök. På lördag var det Luciadagen och åtminstone de äldre sku iväg till farmor och farfar. Det sku alltså bakas lussebullor! Men det var inte så enkelt. Först fattades smöret, märkte jag då jag redan blandat ihop jästen med mjölken.. Sambon hämtade då han kom hem. Sen märkte jag att sockret ju var slut. Skickade iväg Tripp. Så äntligen, typ någon timme senare, kunde vi sätta igång med själva baket.

De är så roliga att baka, då stilen är fri. Två gillar russin på sina, den tredje vill inte ha nåt med dem att göra. Jag fick forma Trulls bullar och han dekorerade. Det nystes och hade sig, men det var ju ändå vi som sku äta upp dem, som tur..
 Sen var det dags för kortskrivning. Hoppades innerligt att inte de röda kuverten sku lämnas tillbaka redan på eftermiddagen, utan faktiskt inom dygnet den tolfte.. Och kvart över elva på kvällen sprang jag iväg till närmaste postlåda och fällde ner ett tjockt, rött, kuvert fullt med julhälsningar. Det är nåt jag gillar att skicka. Vet ju hur glad man blir över nåt annat än räkningar i posten..
Frimärkena till utlandet var dock inte så mysiga. Sambon hade köpt dem på vägen hem. Lite "ojuliga"på nåt sätt, men han tyckte de var fina, det är ju konst! mmm..mm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)