tisdag 9 juli 2013

Den lilla diamanten

Ja eller Diamanttetran som jag kallar den ( Briljanttetra på riktigt ). Robison alltså. Den har nog vuxit till sig den också. Så vacker, så vacker. Vad ska jag hitta på då den flyttar hem igen? Måste ju hitta någon lika skinande och fin! Helst sku jag byta ut de små hehkutetrorna då samtidigt, de borde ha mycket mjukare vatten än det kommer från våra kranar, och då det var meningen att vara en räkvärld kunde vattnet vara lite hårdare då räkornas skal gillar det. Men kan man bara byta fiskar sådär? Känns ju lite elakt mot dem! O så är de ju nog söta de med, fast de lite smälter in i bakgrunden då jag har så mycket rödaktiga växter.





En liten stackare fastnade ju bakom pumpen. Den fick en mycket enkel begravning på palstan här förra veckan, grävdes ner vid dammen, på samma plats som de andra, i en liten tändsticksask. Inte riktigt lika känslofyllt som då med Kokis, men nog är de alla värda en annan plats än komposten, tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Blir riktigt sugen på akvarium då jag ser alla era fina firrar!

    SvaraRadera
  2. Jag har en 70 liters till salu, vink,vink.. ;) Bara 40 euro och den är i gott skick! Just passligt stort för att man ska orka sköta det och så får man växter med på köpet om man vill!

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)