måndag 22 juli 2013

Ett sovande barn

Ja han har ju inte somnat till dagssömn många gånger denna sommar, den lilla. Inte åtminstone sådär planerat på rätt tid. Han har lagt sig mitt i natten men som tur också sovit så länge jag aldrig trott att vi sku få se dem sova. Skönt på ett sätt men så blir det ju så sent också för oss vuxna då man behöver den där tysta stunden då de somnat, för sig själv!

Men så har det blivit ett mönster. I synnerhet de dagar de varit lite mer program har det ofta tystnat i nåt skede. Då jag kommit för att kolla om allt är ok, har jag funnit den lilla vackra, med slutna ögon i någon gullig ställning. Också Trapp har börjat ropa på mig, mamma kom och ta bild, han sover igen! 

Så här följer en bildserie på sovande, vackert barn. <3


På Trapps födelsedag, den 7.6 somnade han ju skönt på en av filtarna i vardagsrummet.
 Här hade vi köpt glass med de två yngre på kvällen. Det var gott, men tröttheten tog över.
 Här hann han tydligen äta efterrätt innan han gav upp.
 och så har han hittat den sköna filten igen, med bästa vännen Bogi.
 Här har han haft en jobbig dag i den soliga parken. Buu klubben var visst inte så spännande..
 Här har han lagt sig riktigt skönt på soffan.
 och här hade vi kommit hem från stranden på kvällen. Han gav upp innan maten var färdig.
 och den nyaste från 15.7 då han just hunnit äta klart innan huvudet började falla mot bordsytan..



Det är jobbigt dethär med sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)