torsdag 11 juli 2013

Jag då?

Ja ni vet ju var jag var under min lediga tid. Eller vad?!

Torsdag kväll efter ett snabbt besök hemma för att ladda upp bilderna på tjuven, lite mat och wc-besök, var jag tillbaka igen på min favoritplats. Här vilar själen samtidigt som jobbet aldrig tar slut.
 En varmluftballong närmade sig igen.
 Imponerande. Har noll intresse av att själv åka i en för att vara ärlig dock.
 och denna landade bakom den lilla skogsdungen. Det är alltid lika gulligt då de landar på åkrarna, folk springer och cyklar i hård fast för att få se den stora ballongen live.

Fredag. Samma plats igen efter ett besök på Prisma för att köpa lite kakingredienser. Det är över 30 rosor som blommar nu!
 Bönorna har börjat klättra bakom sitt eget staket!
 och jag var i gott sällskap som vanligt.
 Trött på gäster som rör sig på två ben hängde jag upp skylten jag fick av lillasyster för mååånga år sedan då hon hade varit i Amerika på besök. Lade till en rad (för er som inte talar finska- Du är välkommen att titta <3 men plocka eller förstör ingenting)

 och så plockade jag en mängd blommor och gräs. Ni får se vad jag sku ha dem till i ett senare inlägg.
 I nattens mörker insåg jag att jag måste baka kakan till följande dag, frostingen ska ju bredas ut på kall kaka.. Då var klockan så mycket att jag inte i en höghuslägenhet kunde börja surra sådär bara. Så jag hittade på en nödlösning. Tripps fåtölj, en pafflåda på den, en filt in i lådan och så skålen i boet. Funkade bra och jag fick kakan gjord utan att få grannhat över mig. Niksipirkka here I come. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)