söndag 21 juli 2013

Sagoskogsutfykt

Eller en liten, rätt så mörk, skogsdunge bakom den stora skolgården här i närheten. De har varit där ett par gånger med pappan och lekt LOTR (alltså för er inte så insatta, Lord of the ring). Ett rätt så vackert och undangömt ställe sådär mitt bland höghusen tycker jag!

Behövde dammsuga. Gärna utan barn. Så efter en tur till palstan, där jag visade "parktanten" M omkring då hon så snällt lovat vattna där så vi kom iväg till stugan för ett par dagar, skulle de fortsätta iväg och leka med pappan medan jag sku gå hem, via butiken. Men Trull ville inte skiljas från mig. Så jag hängde med dem en stund vid hoppbanan medan vi vätade på Tripp som tog sin tid på sig att starta hemifrån.. En så bra jättesandlåda!
 Tog den lilla med mig bak på cykeln, med min hjälm hårt åtsramat kring hans lilla huvud (det var ju inte meningen att han sku med) och trampade iväg mot butiken medan de större fortsatte iväg mot skogsdungen.

Kukkuu.
 Det ligger stora träd huller om buller där. Vackra. Men är ibland lite rädd på sådanahär ställen. Tänk om det blåser omkull fler just då, då det blåser hårt här för det mesta..

 Han får så mycket finare bilder med hans kamera, sambon. Titta nu på min sötnos!

 Köpte lite saft och mellanmål förutom allt det andra vi behövde, och balanserade matkassar och barn till skogen. Nu kunde han luras att stanna där med de större så jag kunde cykla hem ensam för att städa.
 Ibland är det nog bättre att de är med pappan, mina pojkar. Här skulle jag antagligen sitta och hålla mig för för ögonen. Akta att du inte slintar, akta! För det är väl endå sådanthär barn ska pyssla med för att vara lyckliga..
 Tycker det blir rätt sagolikt här vid den lilla bäcken med fina utsiktsplatser byggda runtom.

 och också den lilla verkar ha haft roligt.
 Smutsig och söt, kläderna förstörda av kåda då han kom hem. Men trött och nöjd. Som det ska vara!
 och ja, hann ju inte alls så långt i städningen som jag planerat, men ibland finns det viktigare saker att göra. Som att hänga med de små. Här började den lilla VRÅÅÅåååLA då inte jag tog honom i famnen. Inte så lätt att förstå allt alla gånger. Som att det är lite för många meter mellan oss för att det ska vara möjligt att lyfta upp honom till balkongen..
 Så får ni ännu en suddig bonusbild på en nöjd Elkku som får njuta av zuccini från egen palsta. Kändes bra att kunna ge en stor bit med skal och allt. Brukar skala de jag köpt, då man inte kan vara helt,helt säker på vad de haft på sig..Hon gnagade glatt upp det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)