fredag 20 december 2013

Årets hus

Förra året blev det inget pepparkakshus. I år ville jag fortsätta med min tradition. Pojkarna fick vara med- och planera. Jag bakade och byggde själv. Brände mig redan så, det sku bara inte fungera om gänget sku "hjälpa till". Mina nerver är lite spända för tillfället, om vi säger så. Men ska man vaka om nätterna är pepparkakshusbygge en helt bra orsak tycker jag!

Första kvällen ritade jag färdigt "vårt höghus" , kavlade ut degen och gräddade husdelar.

Andra kvällen dekorerade jag.

Och på den tredje byggde jag ihop årets hus.

Får jag presentera, en förenklad version på vårt eget hus. Där på tredje våningen bor vi.

2 kommentarer:

  1. Tack! Fast så har jag sett så fina kreationer på FB att man bara känner sig misslyckad. :D "Snö" kristyr sku ju täcka små missöden, men hej, det finns ju ingen snö här i verkligheten heller. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)