söndag 8 december 2013

För tre år sedan

Tänkte se på gamla bilder av mig i färgat hår,då jag funderar på om det sku pigga upp spegelbilden med lite omväxling, och insåg att bilden var vid tagen vid samma tid på året. Alltså den 5.12 2010. Det var Trulls namngivningsceremoni, hos svärföräldrarna. En väldigt lyckad fest för den lilla kära klimpen, vår dyrbara skatt.


Temat var rätt blåvitt och tårtdekorationen var densamma som på Tripps doptårta i tiderna.
 Han fick två faddrar,två av mina kusiner.
 Hoppas på att det var ett bra val.
 Tror nästan det.
 Han är ju bara världens finaste. Här på dopdynan jag broderat på för varje barn.
 Min lilla smilunge.

Dessa är också tagna för tre år sedan. Finaste Trapp, då ännu utan glasögon. En härlig, bubblig, envis typ.
 Som älskade julfönstren i Itis.
 Det var liksom lite kallare då än i år vid samma tidpunkt..
 Och här är två fina bröder. Trapp 3 och ett halvt ungefär. Någon månad äldre än vad Trull nu är.

Tänk så åren går fort. Man blir lite mör i hjärtat av att tänka på hur fort de är förbi, småbarnsåren med de finaste i världen. Man borde hinna njuta. Älska. Vara. Men det är så svårt i stressen, brådskan, ilskan. 

4 kommentarer:

  1. Det är dom ju! :) Och så liknar dom ju sig själva så redan då. Jag sku nog kunna behålla barnen i denna storlek jag, små barn med små problem. ;)

    SvaraRadera
  2. Man ser verkligen vem det är på bilderna. Sig lika. Faddrarna är lika hårfagra som den mindre Trull, men knappast numera ;)

    SvaraRadera
  3. Ja stackrarna, hans man är nog lite längre och tjockare nuförtiden än deras. :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)