söndag 1 december 2013

En kär pappas födelsedag

Om man nu ens en gång i veckan sku uppdatera bloggen..

Förra helgen var det dags för min kära far att fylla hela sextiofem år! En ungdomlig sextiofemåring är han ju nog, men konstigt är det ju i siffror på nåt sätt.

Han firade hos sig, med familj och vänner, ett litet urvalt gäng. Hans lägenhet är inte heller så stor och det är ju ovant att han bor i höghus och måste bli tyst ett visst klockslag. Förra året sjöng vi ju hårt in på småtimmarna..

Blommor,ätbart och drickbart var många av presenterna.
 Fina pappa och bullor på bordet..
 Pappa och mina vackra systrar.
 Förrätt. Så var det lite mer förrätt, huvudrätt, ost,sallad och efterrätt.
 Gäster.
 Jag bidrog än en gång med ostkaka.
 och vi sjöng i kör innan han fick blåsa.
 vi kollade om vi liknade varandra. Blev kallad för vita lammet.
 och jag tycker nog man märker vi är släkt.


Så blev jag hemkörd av min snälla mor,då klockan blev sent, till ett tyst hus. Resten av gänget var hos farföräldrarna och jag fick ta det lugnt och lyssna på musik. Skönt!

Grattis än en gång!! Joyeux anniversaire!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)