lördag 14 december 2013

snö och pepparkakor

Och än en gång börjar man trassla upp tiden som gått, då man hinner sitta ner en liten stund.

Den 2.12 föll ett tunt, tunt lager snö på kvällen. Jag vet hur galen Trapp är i snö, så skickade ut honom och sambon på gården medan jag lagade middag.


På natten regnade det bort..

Jag googlade och pysslade modell till de små turtlesfansen på dagis. De har orkat pillra med pärlorna helt sjukt duktigt måste jag säga!

Självständighetsfest hade vi ju också där, med festkläder och trerätterslunch. Festligt!
Stackars Trapp fick inte vara med på deras fest då hans märkärupi (vad det nu heter på svenska) blev upptäckt under plåstret och de förbjöd honom att komma innan det torkat. Inte så bra då han får det så ofta och det tar så länge innan det går bort..
 På själva självständighetsdagen vilade vi. Sambon jobbade som vanligt. På kvällen drog vi igång med pepparkaksbak.
 Ser lugnare ut än det var.
 Se på hans degklump. Medan jag tömde och fyllde ugnen hann han trycka ner många pepparkaksformer, tätt, och äta upp en hel del deg..
 Vi brände en nöjd Trapps ljus och åt festlig mat. Trull förvånade mig och åt räkor och avocado med god aptit. Han har alltid ratat avocado och nu bad han tom. om mer med nöjd min.
 Och till efterrätt åt de de största typerna.
Så hoppade de "takaboltsin" (från takavoltti enligt Trull). Fast på riktigt var det nog piruetter. Galet farligt men tyckte de behövde röra på sig lite efter en dag inne.
 och då de lagt sig njöt jag av vår fina julbelysning. Båda är ledljus som sakta byter färgskala. Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)