fredag 6 december 2013

lillajul

Det blev en helg också förra veckan. Fredag kväll var filmkväll med bara ungarna, sambon hade kvällsvecka. Monsterit ettan var det dags för efter föregående veckas tvåa. De är väääldigt pop här nu! På fredag var också mammas födelsedag. Vi sjöng i vacker kör till telefonen, mitt i filmen. Firade sedan lite mer på lördag då hon kom på besök, med paket, jultårtor och ett ljus hon fick blåsa ut. Och ingen födis går förbi utan ett antal födissånger, det är ju Trulls favorit! Grattis än en gång! <3

Jag har övat mig på hamapyssel. En julgran har tex. Blivit till.

Så hittade Trapp Tripps samling med Gormitin. De har varit bortglömda rätt länge. Fast man blir galen på den stora,taggiga, armén på golvet så är det ju endå bra att de inte bara ligger i en låda och samlar damm! På bilden tyckte Tripp att det fattades en hel del, och han hade helt rätt. Halva gänget låg nämnligen sedan under matbordet, färdiga för strid märkte vi senare..

Lekar har varit i gång. Då bilden var tagen bände han broderns solbrillor åt sidorna så de förstördes. Den gulliga blev den oomtyckta för en stund..
På lördag kväll firades lite lillajul De fick kalendrar och små paket. Den lilla fick några återanvända petshops och fordon han blev glad över. (Den gröna slingan i bakgrunden är ny, den byter långsamt färgskala, gillar den!)

och de två äldra fick trashpacks, den nya hitten i huset. I skräpkorgarna bor alltså små fulingar, skräptyper. Också Tripp som varit rätt ointresserad av leksaker på sistone gillar dessa av någon anledning.
Kalendrarna med monster och monsterpussel (urusel kvalitet förresten! Buuu!!) var också pop!

Och det blev just passligt firat. Inte för stor grej av det hela men endå uppmärksammades dagen lite. Tänk att det snart är jul, hurja, vart gick året riktigt?! Mitt tremånaders kontrakt är också just slut, den 20. Ska på intervju till skolan nu nästa tisdag för att se om jag är passlig kandidat. Man sku ju hoppas. Fast är nog LIVRÄDD för hur jag ska klara av det hela med energin så på minus. Vet inte heller hur jag ska fixa praktikplats om inte det går i de husen jag jobbat i nu, de är ju så ljuvliga! Men håller tummarna att allt löser sig, som det ska!

2 kommentarer:

  1. Brukar nog lösa sig, det mesta....passa på att vila också i Jul ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det brukar också jag lita på. :) Och ja, man får väl försöka. HAde lite planerat att babyfiskarna sku få flytta in i stora akvariet för att bli större, då får jag ett akvarium mindre att tvätta också.. Och kommer jag inte in på skolan vet jag att det finns jobb att få! ;) de hade nog lite räknat med att jag fortsätter till våren nämnligen, helt utan att fråga mig.. :D

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)