fredag 6 december 2013

Söndag

Fick sova några timmar på morgonen, kändes dock ingenstans. Borde väl sova någon vecka eller så för att få tillbaka all sömnskuld jag samlat på mig..

De mindre njöt också av att bara vara.



Jag orkade äntligen ta itu med balkongen och fick den fixad till vintern. Vissa blommor blommade ju än, men många var nog döda redan. Tog in ett par, men de brukar inte överleva, det är för torrt och mörkt inne. Detta var min första pelargon, och den har nog blommat tacksamt sedan typ Maj..

Men nu är det så fint igen, med ljus och städat. Julfeelis.
 Så blev det att packa ihop paketet till Trapps fina flicka. Han blev som tur bjuden på sötisens sexårsdag. En av två pojkar (den andra från hennes gamla dagis). SOM han väntat på att få hälsa på hos henne, förtjusningen. Nu blev det då av. Och oj så roligt det var att packa ihop hennes paket, har inte fått fundera på så mycket flickiga sådana hittills. Det blev en speldoslåda med prinsessor på jag haft i skåpet och väntat på passlig mottagare sedan jag hittade den på loppis för många år sedan. Nu var den perfekt! Trull blev dock ledsen över att den inte stannade hos oss då han hörde med fina melodin. I Lådan kom en liten prinsessa också, samt pysselmateria. Glitterlim (Trapps absoluta favorit!), röda och lila "diamanter" (pärlor) och så genomskinligt gummiband att göra halsband av.  Detta paketerades in i flygplanspapper för lite balans.
 och han valde ett så fint kort också! Med glitter och allt.
 Fint skriver han också efter modell nuförtiden, min fina lilla pöjk. Visade ett angrybirdsklistermärksark för honom, för att täcka över priset på kortet. Men de dög inte. Bland de arga fåglarna hittade han dock det enda hjärtat och valde det. Han är så ljuvlig med denna lilla blonda typ! Hans fina vän!
 och såhär glad gick man modigt ensam på kalas var man bara kände en del av de små gästerna. Han är nog så duktig! Där stod flera andra små och snyftade i tamburen men han bara traskade rakt in. Och han hade haft så roligt och svevade hem på moln. Hoppas deras vänskap håller i sig för man blir nog så lycklig i hjärtat då de ser varandra djupt i ögonen och kramas. Så stolt har jag också fått vara över min lilla man då han försöker skydda henne mot bråkstakar och tar hennes sida,
 Då han kom hem var det dags för fotoshoot. Julbilderna sku tas. Suck och stön.
 Den lilla var nog duktig. Men att få tre på samma bild att se bra ut..det är nog inte lätt. Resultatet får ni se närmare jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)