söndag 7 augusti 2011

Den som inga byxor har,han får gå med rumpan bar

Vår tvättmaskin är sönder. Senast jag tvättade byk, för några veckor sedan, fick jag tvätta tre gånger innan jag gav upp och hängde upp de lite mindre illaluktande kläderna på tork.
Först hade vi helt enkelt absolut inte råd att köpa ny maskin. Nu har vi (om vi äter bara makaroner en tid) med god tur just råd med en ny. Sambon har engagerat sig. Läst en massa om maskinerna och har nu hittat "de bästa". Vägrar blankt köpa nåt annat. Men så var de slut i butiken med det lägsta priset. Så här har tjurats en del. Bergen med byk började bli överväldigande. Lukten rätt unken i skåpet då där endå fanns en massa blöta eller nerkissade plagg. Skåpen började se tomma ut och mina underbyxor tog slut. Eftersom sambon vägrade köpa någon annan än "den bästa" så var hans lösning- åka till mamma och pappa och tvätta byk. Så hasta la vista, dit for dom för en stund sedan med en massa smutstvätt. Inte så illa. Fast jag vill ha en tvättmaskin! Hellst igår! Nu har jag tex. inte kunnat använda tygisar på hela sommaren då de inte går att tvätta för annat än hand och så långt går inte jag!
Sa jag att dammsugaren också är sönder? Eller att min rygg har lidit av vår urdåliga säng med en djup grop i mitten i flere år. Lotto? Vinna miljoner kanske? Gråta en skvätt över eländet?
Fast imorgon har jag rena underbyxor och det är väl redan ganska bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)