fredag 26 augusti 2011

Torsdag

Vad är det med mig? Denna trötthet passar helt enkelt inte mig. Är en asig mamma och en asig sambo. Snäser och är butter. Vill bara vara. Vill bara sova. Ifred. En hel natt. Ostört. Please. 
Varför ska de bråka hela tiden? Tävla om allt. Ja eller Trapp försöker ju vinna Tripp men ylar,slår och fäktas då hans korta ben inte är lika snabba.
Varför kan inte Trapp låta bli att skuffa Trull, rycka saker ur händerna på honom, sticka in fingret djupt i ansiktet på honom? Skratta då han får honom ledsen. Jag blir så arg. Så frustrerad. 

Dammsög före nio, kanske första gången i mitt liv. Trull var väldigt hjälpsam.  (Titta vad han kan!)
Funderade över stora frågor. Varför är de olika färgade fast de hänger på samma gren?? 

Såg på när en lycklig Trapp fick spela med de stora, igen. Han är rätt bra för att vara så liten om jag får säga det själv. 

och såhär kände jag mig också
Fast så tog jag en paus på kvällen och gick till palstan för att andas. 

Klockorna på Klockrankan  har förökat sig
och solen jag väntat på har slagit ur

denna skönhet får också andningen att lugna sig lite
Vad sku jag göra om inte jag hade mitt eden, det undrar jag mer och mer varje dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)