söndag 28 augusti 2011

Slut på friden

Det var faktist ganska skönt att bara ha en baby hemma över veckoslutet. Mycket lugnt och tyst. Jag fick lyssna på musik utan att någon vrålade att den vill lyssna på nåt annat. Han är mycket foglig min minsta, nickar i takt med nästan vilken musik som hellst, allt duger till min lilla dansare.

Men så droppade först syrran in. Mamma ringde på summern någon minut senare. Sen, sen blev det slut på friden, Tripp och Trapp vällde in med buller och bång. Det märks alltid då de varit i ett egnahemshus utan ljudbegränsningar. Och o så de saknat sin bror. Han skrattade också högt och ljudligt då han såg dem.

Vi gick på promenad för att visa palstan. De större fick springa av sig den värsta energin på vägen..
Min lilla lätta bebis

Det var ett brokigt gäng som sprang mot palstan (ja, syrran är helt ok, hon bara fjantade sig)
Vi försökte få gruppbilder.. Gick inte så bra.
Han åt sommarens hit, krassblommor
Trapp joinade efter att han ätit slut hallonen

Så kom vi hem till vårt nystädade hem med fina blommor på bordet
Nu ska jag försöka få mina överenergiska barn i säng för att börja en ny skolvecka. Jag har visst inte sagt det men jag väntar redan på nästa sommarlov..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)