lördag 27 augusti 2011

Myskväll

Jo nej, inte i detta hushåll!
Den lilla somnade tidigt, han har diarré och feber. Hamnade byta blöja på honom tre gånger förra natten också. Alldeles röd stjärt. Stackarn. Man kan ju  liksom inte hålla borta bobborna från honom då han har två äldre bröder varav den ena går i skola. Eller så är det nåt han ätit. Han pillrar vanligtvis i sig en hel del under dagens lopp.
Jag har grävt fram ett vardagsrums golv under alla övergivna kläder ,tidningar och böcker, rosk och leksaker. Så dammsög jag alla härliga smulor och sönderrivna papper. Hans stora glädje i livet, riva papper i små,små,små bitar och sedan blöta ner dem med lite dregel. Nam. Men tänk så bra, jag kommer att ha ett golv tills de kommer hem de större. Denna lilla råddar ju inte ännu så mycket.
Jag har också antagligen räddat fiskarnas veckoslut, om inte de dör av schock alltså. Grundstädade akvariet.  Huh. Har haft dåligt samvete redan länge, men nu, nu är där nytt friskt vatten och allt smuts bortsuget. Åtminstone verkade de glada över uppmärksamheten. Tycker jag såg ett litet tack i deras sätt att vara. ;)

Att så mysigt.

Edit.
Lite senare har jag också hängt upp två maskiner byk för att torka. Huisit spännande lördag. Har hunnit lyssna på grannarna ha fest. Håller nog tyvärr på och bli gammal. Fast på sätt och vis är det ju underhållande då man helt enkelt inte kan låta bli att höra vad de talar* om ifall man har balkongdörren uppe, vilket jag alltid har då det är varmt. Men tja, här har någon fest så ofta att man tröttnar tillslut och bara önskar sig lite tystnad ibland.


*alltså skriker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)