fredag 19 oktober 2012

Början på en vecka

Ja för jag ligger lite efter nu igen. Veckorna går i rasande fart fast man knappt hinner med nåt.
På måndag morgon träffade jag ju äntligen den aktiva kommentatorn Veronica och hennes tre,små, söta pojkar i regnet i vår park. Härliga, pratande, självständiga barn! Blev helt förvånad. Jag som varit så nöjd att tredje barnet åtminstone kan klä av sig nertill såg plötsligt den en månad äldre pojken klä PÅ sig själv. Har levt i illussionen att bara små flickor vill klä på sig själv. Har aldrig sett en liten pojke göra det tidigare.
Lekte en stund i regnet och gick sedan in då det började bli tillräkligt blött.Där fick jag saligt låna den pyttelilla babyn för att bära omkring. Underbart! Men jag min idiot tog ju inga bilder av mitt sällskap. Nå, hoppas ni kommer på nytt någongång! Det var ju så trevligt med lite sällskap!

Då de åkt hem var det dags för följande gäst. Elvis från skolan. Tripps första vän från förskolan. Det blev pannkaka och speleftermiddag med fyra små pojkar i huset.

Trull underhöll oss bla. med min snygga lampskärm.
På tisdag var det klubbdag igen. Bara en gång denna vecka. Undrar just om de informerade de andra föräldrarna om att det var höstlov senare under veckan, jag råkade fråga själv.. Efteråt hängde vi igen i det ljusa huset med skolbarnen. Där är flera barn som alltid kommer genast fram till oss och pratar och berättar. Ganska mysigt. En flicka och en pojke tog sig också an uppgiften som barnvakt och följde efter Trull en god stund.

Det var duplona som gällde denna gång
På kvällen lagade jag mat i flera timmar. Fisk, svampsås och rotfrukter från palstan. Jag gillade maten men som jag gissade var det nog bara fisken som dög till de mindre. Men lite onödigt börjar det ju kännas att ens försöka med dessa tre..

fisken slank åtminstone ner med hård fart!

och till kvällen läste Tripp sagan om Ludde (en av mina favoriter som barn) till de mindre. Så gulligt! 
På onsdag regnade det hela långa dagen. Jag orkade inte ens ta ut oss i det äcklet så vi stannade inne med Spiderman och Trapp.





2 kommentarer:

  1. Hahha, det var smickrande text :) Men roligt att få leka i lekpark och få sällskap! Vi kommer gärna på nytt!!

    SvaraRadera
  2. Jag var på riktigt imponerad! Fast nu har han åtminstone börjat prova lägga på blöjan och byxorna själv. Det går ju inte alltid så bra (fastnar där vid rumpan) men åtminstone är han den första av våra som ens försökt som såhär liten. De andra har ju njutit av servicen. ;) Han är tydligen lite mer -jag kan SJÄLV!

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)