onsdag 24 oktober 2012

Måndag

Blev en första gång för Tripp. Bad honom åka själv till skolan då jag sku åt samma håll en och en halv timme senare. Orkade inte med det fåniga fram och tillbaka åkandet. Det hade nog gått bra för honom fast han plötsligt märkt en ny hållplats (som varit där i ett år ;) ) och blivit lite orolig om han i misstag åkt förbi.

Spenderade min förmiddag på barnmorskeinstitutet. Nytt blodprov. Vänta. Hann minnas besöket där vintern 2010. Då satt jag rädd och blek i korridoren och grät i badrummet. Trodde jag inte sen heller sku få någon liten en. Tur hade de fel!
Såg bleka pappor i aulan. En nyfödd som väntade på blodprov. Att de kan vara så små och ynkliga. Så underbara! Slängdes tillbaka till natten då Trull föddes. Vilka ställen jag hamnade stanna på och andas så vi kom fram till hissen som sku föra oss till förlossningen.
Kom till läkaren. Fick tala svenska! Undersöktes. Inget fel hittades egentligen. Kanske bara sköra hinnor pga. hormonerna man hamnar äta? Fick nya piller och telefontid om fyra veckor då proverna är klara. Hoppas det blir bättre. Har ännu ont nämnligen.

Kom hem och åt lunch. Så kom pappa på sitt vanliga måndagsbesök. Vi fick både svamp och äppel denna gång.
Tripp ringde och frågade om han fick ta hem en kompis. Visst fick han ju det fast också Trapp väntade på besök.
Så plötsligt fylldes huset av folk. Trapps klubbkompis från förra året, bästa vännen, hans mamma och lillasyster. Tripp och kompisen. Det var liv i vår lägenhet. Härligt liv! Kaffe och saft. Lite godare mellanmål.

Och de lekte så fint A&A. De är så söta tillsammans. Så på samma nivå.

E & E hade också det roligt tillsammans. Roligt att de varit mer tillsammans på sistone igen.

De lekte lite med allt. Det ända jag har att klaga på är att jag tycker att man kan hjälpa till att städa lite innan man går hem. Vet att det varierar i olika familjer hur man brukar göra. Men nog är det ju lite orättvis att lämna kaoset åt kompisen och bara gå hem. Fast + åt mina söner. För en gångs skull städade de utan att gnälla emot! 

Trull matade lite fiskar  på kvällen (försökte underhålla honom så han inte sku somna innan natten då han inte sovit dagssömn).

och Tripp hittade sin Anakin dräkt han glömt bort.

Så det blev en liten ljussvärdsfight här också.
Natisaga och lugna (på deras skala då) barn. Trull somnade direkt han lade sig på min mage i sängen. Huh! Har ju fått kämpa med insomnandet en tid.
En bra dag med andra ord.

2 kommentarer:

Blir så glad för varje kommentar! :)