fredag 12 oktober 2012

Cirkus Florentino

Den brukar dyka upp här varje år. Har dock inte sett den på flera år, och Trapp har aldrig varit med. Så nu när jag såg reklamskylten dyka upp tänkte jag att vi passar på. Sambon hade dock kvällstur så det såg lite illa ut. Igår ringde jag dock och frågade mamma (vadå i sista minuten?!) om hon kunde se efter den lilla vildingen så vi kunde gå med bara de äldre. Och hon kom gärna. Så ikväll var det bara två stora barn och jag som traskade mot tältet en bit bort. Jag var ju riktigt förväntansfull. Roligt med nåt helt annat program!

Det var clowner
Det var par som var jätteduktiga (och strarka!). Detta var nåt nytt för mig, ett hjul i metall som de snurrade runt i hård fart så att de själva stod/låg i (eller hon var också i spagat i det). 
Min favorit. Så vackert.
Tripps favorit var alla djuren. Duvor, hundar, och en häst. De fick nog också publiken med bäst för djur ÄR djur och gör inte alltid som planerat. 
Trapp gillade mest jonglörerna. O visst var de duktiga! 
Och så var det sådant som lite hör till om inte man går på cirkus alla år. Popcorn, spunnet socker och blinkljus.. Sku ju ha kunnat köpa en sådär cool lampa också till mig själv. Kanske jag måste leka lite med dem medan de sover..
 Så en lyckad kväll med andra ord. Kanske inte så finslipat och storslaget som någon större cirkus kan ha det (vet inte, har inte varit och se på sådana..) men riktigt underhållande för en barnfamilj! Och inte bara för barnen då! Att jag sett samma gäng redan tre gånger gör det ju lite bekant också, gillar nog dem! Så rör de sig i era knutar kan jag nog rekommendera att ni går och ser dem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)