tisdag 9 oktober 2012

En liten envis en

Som plötsligt vägrar somna om kvällarna. Sjunger och jumppar, vrider och vänder sig, rycker och sparkar och gör kullerbyttor. Bara för att han inte i misstag heller sku somna. Pekar på hyllan med vattenglaset och säger bestämt -icka! Minst tio gånger. Speldosan spelar. Vi sjunger nattsånger. Han gol. Och klockan tickar och den egna tiden rinner iväg.
Så vaknade han först åtta imorse. Inte en chans att han sku ha somnat medan Trapp hade klubb. Som han alltid gjort hittills. Varje gång, om jag bara försökt. Och eftersom vi alltid blir i parken efter att klubben tar slut vill jag att han sover innan 12. Efter det har jag märkt att det inverkar på insomnandet om kvällarna nuförtiden.
Idag vägrade han alltså sova. Och han vägrade äta lunch. Och han blev trött just då vi sku ut. Där hängde han i mina byxben och tjöt och gnällde. Tills vi kom in på eftermiddagen. Då satte han sig i min famn. Och somnade. Jag som sku ha honom vaken hela dan. Nå inte hade jag nu hjärta att väcka honom sen så lät honom sova sådär 40 minuter innan jag försökte väcka honom. Det var sen lite svårare. Satt en lång stund i vardagsrummet med den sovande lilla varma typen i min famn, pratade högt med Trapp som försökte väcka honom han med. Ingen reaktion förrän en god stund senare. Och det tog länge innan han "tinade upp". Stackarn.
En slappis
Här försöker den lilla pappan få sin baby och sova i min gamla dockvagn. Lite piggare själv efter en dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)