fredag 19 oktober 2012

En liten Lukas

Firade sin andra namnsdag igår. Han förstod ju inte riktigt varför jag sjöng för honom ett par gånger och hälsade honom "Grattis på namnsdagen" så det firades inte destu mer. Lite festligare blev det ju eftersom vi var till Sealife och åt gott mellanmål då mamma var här. Bra så. Passade också på att påstå att den fina nya pyamasen jag köpt dagen innan då jag var till Malms Lindex kunde vara en present, man kan ju tänka så. Kunde egentligen bara inte motstå den då jag såg den. Så underbart mönster! Så har han heller inte mer än ett par i lådan sedan tidigare.

Mycket nöjd namnsdagspojke med sitt byte, äntligen fick han trycka på knappen lika som bröderna!
 Jag hann gå en stund till palstan också i regnet innan det var skiftbyte och sambon gick på det lilla gymet som ligger här nära.

Då jag kom hem var här full rulle medan jag lagade maten klar.
Värsta superhjälten var på plats och räddade oss från den röde fienden

Joker som förklätt sig till tomte.

Jag tror de goda vann! 

Den lilla kom med i leken och fick fast Jokern som gömt sig under den nytvättade mattan jag just hade lagt tillbaka i sovrummet. 

Så avslutades kvällen med en cykeltävling i korridoren. Än-Yy-Tee-Nyt !! Inte kanske helt rumsrent i en höghuslägenhet närmare nio på kvällen..men de var så lyckliga! O nu åker han fort! Åtminstone inne.
Då han somnade efter en lååång kamp hördes det ännu i sömnen Än-Yy-Tee-NYT! (På hans språk) 



2 kommentarer:

  1. Hahha,full fart.Så ska det vara :)

    SvaraRadera
  2. Nå jo, fast så märkte jag idag att det kommit svarta streck på golvet från någonderas hjul, hela långa vägen från köket till vardagsrumsfönstret. :/ Som tur bara ett par men ändå.
    Men jo, snart går det nog undan ute också. Som tur är här då inga backar. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)