tisdag 2 oktober 2012

Måndagar

Inte mina favoritdagar heller, fast jag "bara" är hemma alla dagar. Igår var inget undantag. Regn och rusk och barn som inte är små änglar hela tiden. Hela dagen hördes det dessutom med jämna mellanrum ordentliga smällar då de tog kol på alla ballongerna från kalaset. Ja åtminstone dräller de inte längre omkring på golven..
Det bästa med dagen var väl antagligen bokbussen. Den som Trapp väntat på sedan morgonen men ändå sen då det gällde vägrade gå till för han inte ville klä på sig ytterkläderna just då, då storebror kommit hem. Så jag traskade iväg med en glad Trull istället. Så blev vi ännu ute en stund, eller tja tog oss till närbutiken och tillbaka, det tog honom över en timme, det fanns ju en massa härligt djupa pölar på vägen. Och hundar. Och rutchkanor. Och mer pölar. Så provade vi på lilla cykeln också. Gick fint. Men att gå och plaska i pölarna var nog ännu lite roligare. Men man såg hur glad han var då han satt på den helt egna cykeln.

bokbussen för en vecka sedan. Berättade till kusken att jag har lust och vinka hej alltid då jag ser dem köra förbi..Man börjar ju lite liksom vara stamkund.

På kvällen sprang jag också en tur i regnet. Första turen på en vecka. Har helt enkelt inte hunnit då jag röjt inför kalaset och så har ju sambon kommit hem först där lite före 22. Inte så frestande att ge sig iväg ut då mer. Men nu tog jag och sprang genom skogen. Det var redan mörkt där kring sju, men rätt så många ute och röra på sig så jag var inte så orolig där ändå. Än är ju mörkret lite skrämmande, snart är det ju bara verkligheten från morgon till kväll. Hur ska jag överleva en vinter till?! Blaah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)