torsdag 25 oktober 2012

Skype

Ja vi har ju helt tydligt levt lite mindre civilicerat än andra de senaste åren. Har inte fått skypen installerat på datorn fast systra min bett mig flera gånger. Nå på tisdag kväll fick jag det äntligen gjort och så provade vi ringa till henne där låångt borta i Kina där hon bott sedan augusti. Klockan var ett där men hon hade just kommit med flyg från Singapore så hon råkade vara vaken. O jag tror hon blev väldigt glad av att se de tre tokarna (som blev ännu tokigare än vanligt då de såg sig själva i den lilla rutan)! Det blev fäktningsuppvisning, hopp från soffan, lite brottning och bara grimaser framför ipaden. Men sådana är de ju! Tänk att man kan prata sådär så man ser varandra, ja,ja teknologin är nog ganska bra ibland! Vi fick se hennes tillfälliga hem och hon fick se oss. Det har ju gått en tid sedan sist liksom..
Igår hade pojkarnas farmor födelsedag. Bad svärsystern att installera skype på deras dator också så vi fick överraska henne med sång till rörelser och skratt hon såg. De var lite besvikna här,de små, då de inte fick kameran att funka i andra ändan, men för henne tror jag det var en bra födisöverraskning! Åtminstone lät hon väldigt glad!

Så ja,ja, kanske man kunde ha installerat den lite tidigare.. (Fast JAG vill nog inte synas där så mycket)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)