onsdag 10 april 2013

Metroäventyr

Jag hade lovat Trapp. Nästa gång vi åker iväg på utfärd blir det metroåk för hela slanten.

Så satt hans nya glasögon lite dåligt. Han puffade dem uppåt hela långa dagen. Bestämde mig för att vi får lov att åka tillbaka till butiken där vi köpte dem för att få dem att sitta bättre på den pyttelilla näsan. Det var på fredag. Dagen som blev vår metrodag att minnas.

Tog bussen för att åka mot Östra centrum. Itis som det heter helt på riktigt (köpcentret alltså) nuförtiden. Inte att förväxlas med Ipi som min syster kallas.  De två yngre missförstår nästan varje gång.. Istället för att byta till den snabbare bussen åkte vi till igelkottsvägen för att hoppa på metron.

Här sitten en förväntansfull resenär med sin älskade pupu och väntar på bussen.
Vi valde vårkläder för denna utfärd. 
Åkte en hållplats till Itis. Med bättre silikondynor på den lilla näsan fortsatte vi vår utfärd. Jag hade lovat att åka hela vägen. Vi åkte alltså iväg mot Gräsviken med två hellyckliga barn och deras mjukisdjur.

 Gräsviken. Ändstation.Vi ber alla stiga av tåget.

Vi promenerade mot skolan där min mamma jobbar. Hade inte hälsat på med barnen på evigheter. sällskapade en stund och fick henne medurad på lunch till den närliggande maccen dit jag lovat ta pojkarna. Roligt! Vi åt (eller nå inte Trull. Han var fullt upptagen med att vandra omkring och inspektera stället, som vanligt. Han hade helt tydligt hellre hjälpt till i köket..)
Pojkarna härjade en stund i lekrummet också innan vi fick säga hej och låta henne återvända till jobbet.

Då de klättrat av sig en stund fortsatte vi mot metron igen. Åkte heeeela vägen till Mellungsbacka där vi hoppade av och bytte mot ett metrotåg som förde oss tillbaka till Igelkottsvägen och bussen igen. Trull somnade medan vi väntade på att tåget startade i Mellungsbacka. Slut efter en lång men rolig dag.

På kvällen blev det ännu pizza och filmkväll. Så ganska perfekt tror jag dagen var i vissas ögon.
Bra så. Gratis, lätt och så underbart uppskattat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)