torsdag 1 januari 2015

en sen butikstur med den bästa..

Det blev ju rätt dåligt med mitt julshoppande i år. Med snurrande värd och kallsvett hade jag inte lust att krypa ut ur vår lägenhet och viska saker vid kassan.. Men på måndag hae jag tänkt bege mig ut på äventyr. Men så kom mamma på besök och jag släppte iväg sambon och Tripp istället på en "kort butikstur". Hade tänkt gå efter dem. Men, men, shoppandet drog ut på tiden och klockan blev mycket. På tisdag visste jag ändå att jag måste gå till läkaren igen och åka till Östra centrum.. Så då jag på kvällen insåg att vi ju måste gå och köpa födispresent till Trulls kompis som firade den 26 måste vi bara åka iväg till Prisma efter middagen. 

Som tur föll det vacker snö och jag tog med pulkan. Det var en glad liten en som åkte iväg. 
 Traktorbilen jag hastigt brukar gå förbi med en skänande unge hängandes i byxbunten fick han nu åka i som tack att han orkade iväg så sent. Att så små saker kan vara så viktiga för de små liven.
 Hem åkte vi klockan nio då butiken stängde. Tur var hans rytm redan rubbad från sjuktiden.. Och fast vi hamnade vänta på bussen i över en kvart var han på strålande humör i snöfallet. Vi hann rita fina snöfigurer och förundras över det vackra landskapet. Snö. Att det KAN vara fint!
Tyckte det var så fint att han i butiken bara tänkte på vännen. Han brukar ju gå fram till bilhyllan och gnälla, men nu hade han en uppgift och ville bara se på prinsessor! Men till sist valde han nåt vi båda trodde hon sku kunna gilla, och också han gillade. En speldosa med glittriga flickor och en ballerina som dansade inuti. Vi har flera speldosor hemma och han älskar att vrida upp dem och lyssna. Kortet var också valt med omsorg, fast här kunde han inte hålla sig och ville absolut ha ett eget kort med Blixtenbilen på. Och eftersom det nu var julhumör i luften så fick han nu det också. 
Snart sku han få gå på sitt livs andra kalas. Spänningen låg hög. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)