torsdag 8 januari 2015

Mellanrapport från de blöta världarna

Det stora mår som vanligt. Babyna är inga babyn längre, och funderar allvarligt på att försöka sälja dem och bli av med den konstanta risken för vattenskada.. Visst är de underbara och älskar att följa med dem. Men,men. Vi har tre vilda pojkar och bor i en trea.. Vet bara inte om jag kan göra mig av med dem. Vet att sorgen kommer att vara SÅ stor här hos vissa.

Här har de just fått en massa nya växter då jag fixade om det mindre akvariet. Stjärnorna står för juldekorationer. Visst måste väl fiskar också ha sådana?!

 Jag vill tipsa om att ifall man letar efter ljusare guldfiskar kan få köpa några billigt här. Både en tydlig Shubunkin och så ett par Sarasan/blandningar. De har ju varit till salu länge. Har man riktigt fint akvarie eller en bra damm kan man tala om de andra också.. De vi redan döpt alltså. Heh.
 Här är det nya bottnet i det mindre. Mörk, mjuk, sand. Inte lika mörkt som det förra jag egentligen gillade. Tror dock det inte var så bra för vare sig fiskar eller växter, och då det var mer grus än sand så fungerar det på ett helt annat sätt. Hoppas detta ska vara mer lättskött! Tog dessutom bort en massa växter och hoppas dessa nu växer sig stora och fina och alginvasionen ger med sig. Sen ska jag fundera på några fler fiskar. Nu ser det lite magert ut här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)