onsdag 28 januari 2015

Namnsdagsfirande..

Han hade väntat på sin namnsdag, han som heter Anton i andra namn. Förra året missade jag ju den men räddade lite med våffelkalas då vi hade förskolenallen Elvira på besök. Nu hade jag ringat in dagen i kalendern och både han och jag kom väl ihåg den. Han hade lite missförstått och väntade sig fest, med gäster, men lite firande tillsammans med familjen tycker jag nog redan är bra.

Det blev tom. paket! En fin liten bit till hans nominationsmycke, en sköldpadda, ett av favoritdjuren (just nu).
 Som gäst hade vi den äckliga hunden som han älskar. En pruttande och rapande hund som har ett alldeles förfärligt oväsen. Hans val för julklappspengar och presentkort. Underbart. Hatar den kanske, fast jag inte brukar hata.
Och för att nu ha en liten namnsdagstradition, firade vi med våfflor. Enkelt, snabbt och gott! Tror namnsdagsfiraren var riktigt nöjd till sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)