måndag 6 augusti 2012

En dag med bästa KBG

Vi hade flickträff med gamla klasskamraterna här förra måndagen. Vi i KBG, alltså Kårbölegänget, fyller 30 år i år. De andra åkte till Berlin men jag bestämde mig till slut för att stanna hemma. De fina flickorna ville ändå jag också sku få fira födelsedagen med dem så de tog och ordnade lunch för oss i stan.
Åt lunch på Meze på Mikonkatu. God buffé men störde mig rätt mycket på att man bara får ta mat EN gång. Jag fyllde ju på tallriken alldeles för mycket och var tvungen att lämna oätet då det bara inte rymdes mer i mig. De måste ha fyllda bioroskisar ofta.. 

Måndag,goda vänner, lunch och rosé. Ingen dålig kombination, inte alls! 

Fast det var kallt regnade det inte åtminstone så vi fortsatte samvaron med picnic i Kajsaniemi park. 

Linda hade bakat supergod schokokaka och vi svängde in på Alko och i matbutiken för andra nödvändigheter. Som ljus och grädde. Fast det var slut på O-orna. Men vi är inte hjälplösa. ;)

Mot slutet av picnicen visade sig tom. solen och Ninni intog posén.  Sen var det dags att flytta vidare mot ett ställe med toalett. VAD är grejjen med stora, folkfulla parker utan toaletter?! 

Till sist blev det ännu Baarikärpänen vid järnvägstorget. Tror det är min första gång på terrass, någonsin. Riktigt trvligt i rätt sällskap! :)  Så medan vi satt där vändes kranen på men vi råkade ha en bit tak över huvuden så oss störde det inte alls. Passligt tills det var dags att börja åka hemåt slutade det också regna och så gick vi den korta vägen till busshållplatsen.

Tack kära ni för en underbar dag!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)