måndag 6 augusti 2012

En "ny" park

Träffade Linda med flickorna i en park som ligger ungefär jämt mellan oss här om veckan. Parken ligger i Rönnbacka och hade parklunch och simbassäng. Det var visst andra gången denna sommar vi släpade iväg oss på lunch, har varit lite lata med det då barnen är så himla kräsna av sig.
Förutom att jag hade grym huvudvärk för tredje dagen i rad så hade vi en riktigt trevlig dag. Det är nog fint att barnen leker så fint tillsammans, orkar bli förvånad över det varje gång. Att flickorna bara talar svenska tvingar också pojkarna att fundera lite på hur de pratar. Annors är det nog ofta en salig blandning av svenska och finska det väller ur munnen på dem.
Vi brädde ut våra filtar och åt gott i solskenet

De små simmade (mest i en liten bassäng med lite varmare vatten). Så jagade jag efter ungen på bilden hälften av tiden. Han sku promt slänga i en massa i bassängen, vilket han ju såklart inte fick och högljutt berättade sin åsikt.. 

De större lekte polis och tjuv  och andra roliga lekar. Fast Trapp är fyra år äldre än A lekte de fint tillsammans.
Där fanns ett par klätterställningar, gungor och cyklar. Fast parkområdet var nog lite slitet måste jag säga. O staketet runt  fattades för min rymling..
Dagen slutade med lite regn men jag var förberädd på det så det gjorde inte så mycket. Då hade de redan hunnit leka i många timmar och mitt huvud sku ändå snart ha tvingat oss hem.

Tack för trevligt sällskap! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)