lördag 18 augusti 2012

Veckan som gått.

Äntligen en sommarvecka! Fast skolan började. Vi har ju ännu gått lediga med de yngre och försökt ta tillvara på solstrålarna som äntligen valt att visa sig med besked.
Dagarna har ju tom. kännts längre då man hamnat föra skolpojken till nio. Så då man kommit in på kvällen har man nog varit rätt mör. I synnerhet som sambon kommit hem först efter sju om kvällarna så man har fått vara ensam med barnen en hel del.

På onsdag var det riktigt glassväder. Så vi tog och köpte varsin glass efter skolan och satt oss på forsby sjukhus  grönområde och njöt av värmen.


Lekte lite i alla terapigrejjor

och hade en skön eftermiddag i det gröna "mitt i stan"

 Vi har varit i parken alla dagar. Trapp har lekt med sina vänner och Trull har mest åkt på denna pyttecykel.  I timtal.  Han sku SÅ vilja ha en egen liten sparkcykel, tror jag. Han räcks nämnligen inte till marken från Trapps, men från en Puky tror jag han sku räckas. Har hela sommaren letat efter en begagnad i den minsta modellen men nej, inget napp. :( 

På torsdag var det en riktigt varm dag. Så jag packade vagnen full med simsaker och så styrde vi för första gången kosan mot Gumtäckts utebassänger efter att vi hämtat Tripp från skolan. Huh. Det var nog ett äventyr, ensam med dessa tre. Tripp som inte ännu är världens bästa simmare tog en titt på den minsta bassängen där de små trivdes och informerade mig högljutt om att han då minsann inte tänker simma där!! Men det dumma är att det är säkert närmare 100m till de större bassängerna, och uppförsbacke, så inte en chans att jag sku ha kunnat hålla koll på honom. Som tur var där ett gäng skolkompisar som han sedan höll sig till, och jag fick bara hoppas att allt gick bra. O visst gjorde det ju det!
Men nog var där så kaotisk emellanåt. I duchen fick man köa som nakna sillar i en burk och bastun rymdes man knappt in i i nåt skede mot kvällen. Hade alla tre med mig på kvinnornas sida fast tripp borde ha klarat sig själv på herrarnas. Men han hade inte lyckats få ner pengan i skåpet och visste inte alls vad han sku göra där så jag tog nu med honom till kvinnornas sida. Ett år hit eller dit, inte kan det nu vara hela världen. Vi hade ju aldrig varit på området tidigare!
Trull på rymmen, uppe på berget invid barnbassängen. Han gick glatt fram till folk som låg och solade och avfyrade breda smile. Av en familj fick han franskisar då han höll sig så nära dem hela tiden. :D Blyg är han då inte! Men lite kallt hade han nog i vattnet då dagen började bli kväll och gick sedan hellst bara omkring.

Tripp och Trapp däremot hade inte alls lust att gå hem då det började räcka för mig. Sambon mötte oss utanför och så åkte vi hemåt tillsammans. Det blev en lite sen middag men det var det värt! 

På fredag efter att jag sprungit hem från skolan så tog vi oss till parken för lite grillning. De har visst haft det lite råddigt med grilldagarna under sommaren (personalen har till största delen bytts ut så det har varit lite råddigt) och vi har aldrig vetat då det varit dags, men nu visste vi och passade på. Trapps första bästa kompis var också på plats (han har börjat på dagis annors) så han hade många kompisar att leka med och var glad.

Den lilla blev senare stucken av en geting (det surrade omkring en massa av dem vid borden) i handen då han åt banan. Som tur svall han inte upp, men ont hade min lilla stackare! Ögat blev också lite blått tidigare då han hade fallit medan han var inne idet lite svalare huset (ensam, jag satt ju och lapade sol). Så han hade en lite otursam dag. Själv hade jag nästan migrän hela dagen. 

På kvällen då sambon kom hem kom denna lilla emot vid dörren med två glassar i händerna. Han hade grävt i frysen medan jag satt på tvättmaskinen. Nå, det blev alltså glassfest innan middagen. Ingen klagade. Den lilla tycks dock tro att all glass ska ätas med sked då jag brukat mata honom. Nu åt han duktigt en hel strut med sked. Min sötnos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)