lördag 4 oktober 2014

En dag på jobbet man riktigt njöt av!

Den sjuttonde september var det igen dags för en utflykt med fyraåringar från jobbet. Det är liksom "min" grupp nu. Och jag ville ju självklart de sku få njuta av lite natur, bara en liten stund bort med bussen. 

Då jag bytte buss innan jag åkte till jobbet, på samma ställe vi sku tillbaka till senare, låg dimman så vackert över åkrarna. Gillar så detta ställe, det är så fint alla dagar på nåt sätt! 
 Då vi kom fram till korna med barnen hade dimman lättat och solen värmde så skönt att de drog av sig plagg efter plagg. Tur att man hade en stor väska med sig!

De gillade nog utfärden! Vi hade dessutom tur! Ungarna i den ena hagen var på spralligt humör! De rusade fram mot oss då de såg oss, muuande och hoppiga, rikgit galopperade! Så stod de där och pratade med oss och lekte med varandra, så glada och energiska på nåt sätt, sällan tycker jag de betett sig såhär!
 Då vi gick till andra ändan av hagen sprang de efter oss. Barnen var ju hur nöjda som helst då de liksom gav en reaktion tillbaka på vårt prat och tittande!

SÅ fick de dessutom se hela två forskningskor, dedär med luckorna på sidan av magen. Väldigt fascinerande och de har också visat av bilderna till föräldrarna. (jag har ju en fotovägg på jobbet där jag hänger upp bilder av det vi håller på med under dagarna, vår väggblogg liksom..)
Och man är ju så stolt då man åker omkring med de fina små typerna. Tycker på nåt sätt det är så mysigt att ha en skock med barn i mitt sällskap. Och detta var nog en väldigt gemytlig arbetsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)