fredag 24 oktober 2014

Innan döden kom..

För blommorna på palstan då. Inget allvarligt kan du tänka. Mycket sorligt, kan jag tala om för dig! Det var nog så att man kände sig sämre än sämst, då jag på lördag gick förbi, efter att ha fått höra om Trapps glasögons hurja pris, och det var frost i gräset och allt slokade dött.. Buhuuu!

Men såhär såg det ut då vårt korta höstlov började. De sista bilderna på årets blommor då. Blöta blommor.

Morsdags luktärter.

 Min älsklingsros
 penséerna som ju tog riktig fart nu igen på hösten.
 Mina vackra buskblåbärsbuskar
Dehärs död var Trull mest ledsen över, han älskar ju att äta av dem! 
 Ringblommor
 stora buskar av ringblommor. Så fina i all sin enkelhet!
 och i alla olika färgskalor
 och vallmon som redan stack upp över staketet, utan att ta notis av de kalla nätterna..
 Det blev en hel del att skörda också, förutom den sista blombuketten. Sallad, mint, mangold, purjo, morötter och rädisor. Usch för att det måste ta slut! (Men inte många månader tills man får börja så och planera igen, som tur!)
 och på balkongen blommar det ännu vackert! Har öppnat dörren morgon och kväll för att värma lite, vet ju att det ska bli lite varmare igen nu snart. Och på nätterna har jag haft lyktor och brinna så det ska ge lite värme. Och allt verkar nog ha klarat sig trots tom. -6 om nätterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)