söndag 5 oktober 2014

Rädda det som räddas kan..

Medan de små var ute på Rönnskär, på båten, med deras farföräldrar, så försökte jag rädda växter inför de kommande kalla nätterna.

Så sorligt. Att måsta ta farväl till sommaren och alla vackra skönheter.
 Tänkte göra ett försök. Drog upp en zuccini och prydnadspumpa, gurkorna och blommor.
Cyklade hem med dessa på cykeln. Tycker jag blivit rätt duktig på att balansera hem!
 Följande dag var det tomaternas tur. En del av dem, alla får ju bara inte plats. Så tog jag en del basilika och sallas och bladkål, för att kunna använda av dem också senare. De fina zinniorna grävde jag också upp, och fick bara hoppas att de inte sku ta så illa upp av att flytta till den inglasade balkongen. Kalldöden sku ju endå ta dem någon natt senare..
 Plockade purjo och fänkål. Det är första gången jag fått purjo som ser ut som purjo, jee!
 Mangold. Som jag egentligen har mest för utseendes skull, de har så härliga färger!
 Sista rabarberstjälkarna, och en hel hög med bönor.
 Och blommor. En massa blommor. Man måste ju liksom, innan de dör.
 Vet ni hur löjligt glad jag känner mig då jag får cykla hem med en stor korg full med blommor,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)