lördag 4 oktober 2014

En dimmig kväll

Passade på och smet iväg till palstan en gång till, inom en vecka, här den 18. Det började ju bli kallt och tänkte rädda en del av växterna till vår inglasade balkong innan de började lida.


Kvällssolen föll vackert över bönlandet och de uppiggande blomklickarna.
 Men det tog inte länge innan mörkret föll och dimman lade sig över ängarna.
 Tjockt och fuktigt lade den sig som en slöja.
 Och då jag cyklade hem såg jag knappt två meter framför mig då jag vinglade hemåt med en stor blomlåda full med chilin, pepperonin och paprikor fastbunden på barnsitsen bakom mig och den stora kassen full med äggplantor och paprikor framtill på korgen. Måtte ha sett fiffigt ut! Men det lyckades!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)