måndag 26 november 2012

Den andra

Alltså mössan, mössan. Trapps egna. Med skärm för att inte glasögonen genast ska bli våta vid regn och slask. Gladare färger än jag väntat mig att han sku välja, riktigt fina!
Igen. Det tog kanske fyra gånger innan jag fick mudden rätt, den bara snurrar sig varje gång jag börjar på ett nytt projekt. Här var dock kanske orsaken den att jag satte igågn på torsdagens familjecafé..kanske inte det bästa stället att försöka göra nåt som behöver ens en gnutta koncentration.. Men igår fick jag äntligen den klar. O riktigt lyckad, den med. Fast lite längre sku jag ha kunnat göra den, den vill lite glida upp så öronen synns, om inte man rycker ner den med jämna mellanrum. O då sprättade jag ändå upp (efter att ha sytt fast bollen också) och stickade fler varv.

2 kommentarer:

  1. Sjukt fin! Och så påhittigt med skärmen, hur gjorde du den?

    SvaraRadera
  2. Tack! Vi är också väldigt nöjda med den! :) Skärmen klippte jag ut från en plastlådas lock (tunnare,böjlig plast) och så satt jag jesustejp mot kanten som kommer mot pannan att inte det tar ont om han tex. faller så skärmen slår i marken (Trull fick ett redit blåmärke då han föll med lippiskanten mot asvalten på sommaren). Är sådär halft på jakr efter nåt passligare material dock, deras farfar beställde nämnligen en till sig också. ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)