torsdag 22 november 2012

Disco

Vår stora Tripp fick gå på skoldisco igår. Femmorna ordnade det för att samla pengar till klassresan. Först tänkte han inte komma iväg då sambon hade kvällstur och jag inte tyckte de små sku vara ute så sänt längre, men så hoppade hans farfar in och kunde köra hem honom så han fick gå!Härligt!
Följde honom dit med de små. Trapp var livrädd för mörkret fast han hade sitt mjukisdjur, pupu, med sig. Små ynkliga ljud hela vägen hade han också.. Sötnos, min lilla tuffis.
Fixade hålet på jeansen och pipon klara tjugo minuter innan vi sku vara på busshållplatsen..
 Det var kö ut på gården där man sku köpa sin biljett till discot så antar att där var en hel del små ivriga discotyper. Han fick en liten summa för att köpa godis och dricka för. Hem kom han lycklig. Han hade tydligen snurrat på nåt lyckohjul rätt många gånger istället och kom hem med en hel del småtjafs som han var nöjd med (det är huvudsaken!). Lite hade han dansat men mest hade han väl sprungit undan flickor som varit påfusiga..
Dagens kuriosa. Hans far lär ha sålt långsamma danser till flickorna i skolan då han var liten pojke på disco. *Fniss*

Då vi gick mot busshållplatsen från skolan med Trapp och Trull tröttnade jag på den lilla mörkrädda som plötsligt gick och dro på sig magknip också, och lät honom sätta sig bakom Trull i vagnen.. Där var det tryggare och egentligen blev också Trull nöjdare då han fick sällskap, fast det blev rätt trångt. Så söta de var.

Gick via Prisma för att Trapp sku få välja ut färger till en egen mössa han med. Men då han frågade efter den imorse fick jag nog göra honom besviken, den är lååångt ifrån klar än!

5 kommentarer:

  1. Nostalgi! Skoldisco... Och vilken härlig kuriosa ;D

    SvaraRadera
  2. Hih, jag fast jag brukade nog mest satsa på det där med att DANSA! :) Vilt! Pappa var ofta dj på lågstadiet. Både lite coolt och lite nolo. ;)
    Ja jag hade glömt det tills han pappa påminde mig igår. Han hade faktiskt tjänat en hel del tydligen! :D

    SvaraRadera
  3. Joo, SÅ nostalgiskt! Kommer tom ihåg hur vi dansade på discot ( jag tyckte det var så pinsamt att jag inte "kunde" dansa så jag övade hemma hahhaa)
    Och ååh så jag saknar skolan du skriver om!

    SvaraRadera
  4. Vi hade inga sådana känslor i vårt dansgäng, vi var ju helt bäst. ;) *fniss* Men ja nog har man ju övat moves där framför spegeln. :D
    Ska du börja jobba där i någon skola sen då lilla trollet är större? Eller ska du hitta på nåt nytt?
    PS. Tror det går bra för skolan, en del nytt ju, men ganska många samma typer också. :) Nästa år har man då två som går där..rätt så hurja! (o hur ska den lilla miniskidin klara sig i förskolan, det kan man bara undra..lite skrämmande faktiskt!)

    SvaraRadera
  5. Ja det är ju så konstigt då barnen växer fastän man inte själv blir äldre!

    Jag vet inget om nästa höst ännu- Jag saknar ju Helsingfors helt fruktansvärt och tänker dagligen på att jag vill flytta tillbaka. MEN sen hur jag praktiskt sku klara av att göra det ( hitta lägenhet åt mig och H ) så vet jag inte!

    Trivdes helt superbra i skolan, det är så himla bra läge ( nära till naturen men nära till stan på samma gång ) PLUS att den är passlig storlek. Eleverna är helt underbara där! Problemet är väl att inte många av lärarna är behöriga ( det är väl typ bara rektorn, vicerektorn och spec.lärarn som är det nu) så det tycker jag själv är lite jobbigt. Det är så jobbigt om lärarna byts hela tiden, man kan inte jobba långsiktigt med nåt. De obehöriga får ju förstås fortsätta om ingen annan söker jobb där!

    Jag VET jag snart måste veta vad jag ska göra med min tjänst..ska fundera och bestämma mig snart! Men det är nog med det jag vill jobba, just nu då H är så Liten så ska jag nog inte tänka på att skola om mig ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)