söndag 4 november 2012

En dimmig allhelgonakväll

Hade en hel del annat jag borde ha pysslat med ikväll. Men jag valde att ta Tripp ut på ett litet äventyr, en cykeltur till gravgården. I den tjocka dimman som lade sig på eftermiddagen. Lite spännande då klockan redan var halv åtta då vi kom iväg.
Vyn från balkongen var lite suddig
 Vi cyklade till gravgården som ligger här nära. Det var ju massvis med folk där fast det redan var sent. Tydligen har de portarna uppe dygnet runt nu denna helg. Kanske man borde ta sig dit imorgon också för att få lite bättre bilder. Nu var det lite spännande för Tripp och jag hann inte leta efter "den vackraste" platsen. Fast överallt var det ju vackert med de tusentals ljusen!

Också vi förde ett ljus, till morfar.

Vid den ena porten fanns detta vackra ljushav, till minne av gångna släktled.

Och vart man än såg var det vackert. Hade glömt hur jag gillar gravgården, också i mörkret då tydligen.

Då Tripp gick i dagis som 5-åring så gick vi här igenom nästan alla dagisdagar, sådär två kilometer. Då blev det ett så bekant ställe för mig, lugnt och vackert, med alla tama fåglar och ekkorrar.

Då vi kom ut från gravgården, genom tunneln under motorvägen och närmade oss hemknutarna igen slog dimman emot, Vid kyrkan såg det ut såhär.

 och man såg knappt Tripp som glatt cyklade framför mig. Trött men nöjd tror jag. Det är sååå sällan vi gör nåt på tumis. Dethär var åtminstone en lite annorlunda utflykt..
 Väl hemma igen mötte oss en liten mumie vid dörren. Han hade själv (nästan) fått på sig en av pojkarnas starwars-utklädningsdräkt, om än ut och in.. Men det är ju inte så noga!

Så åts goda tortillas av hungriga barn och vuxna, och då barnen lagt sig bakade jag inför morgondagens kompiskalas. Dagens tips lyder förresten, lämna inte kakan i ugnen medan du nattar barn! Sambon kom och meddelade att han lyft ut en svart mockaruta från ugnen då jag nattat Trull en god stund. Man ska stå och vakta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)