lördag 3 november 2012

Det gör lite ont i ens hjärta

Trapp lekte i någon timme med två flickor efter klubben på torsdag. Lite vilt i nåt skede men de verkade ha roligt. Eftersom det var rätt folktomt just då och jag höll på att försöka få den yngste att äta lite i köket så hade jag noll koll på vad de höll på med i den ena salen, med dörren stängd.
Igår då jag lade Trull för att sova dagssömn hörde jag hur han pratade nåt om pussar (hörde rätt dåligt genom väggen och uppmärksammade mest UÄK ljudet han hade) till Tripp som kommit från skolan och tänkte att det ju var gulligt. Men så hade sambon talat med honom och det hade kommit fram att det var nåt helt annat än pussar. När jag frågade om saken berättade han för mig med, med skrynkligt ansikte,fuktiga ögon och darrande läpp. De hade spottat på honom. Båda två. I ansiktet. Och han hade bara fortsatt leka med dem. Min lilla stackars sötnos.
Men helt tydligt hade det ju kännts illa. Så berörd som han var över det idag. Och mitt hjärta känns lite ömt. Väntar bara på nästa klubbdag så jag kan tala om för dessa två hur man inte beter sig mot sin kompis! FY!

10 kommentarer:

  1. Men USCH! Jag förstår att du har illa o vara! Det är så hemskt då någon gör ens barn illa!

    SvaraRadera
  2. Han som är så SNÄLL med de andra barnen! :( Här hemma är han ju värsta lilla monstret men i parken är han känd som den snälla, väluppfostrade, pålitliga kompisen. Och så går de och SPOTTAR på honom. :'( Men jag ska nog ta och tala ut dethär med flickorna, det lovade jag honom.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. USCH det gör ont i MITT hjärta också när jag hör om såna här saker : (
    Stackars lilla pojke !!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag är ju så ledsen att han inte kom och sade det genast så det sku ha blivit utrett direkt. Men det tog väl på självkänslan, att vännerna gaddade ihop sig så och spottade på samma ställe på kinden. :( Kan inte fatta att han bara fortsatte leka som om inget sku ha hänt. Men vi har försökt lära dem att vända andra kinden till.. han undrade nog varför vi alltid säger att man inte ska ge tillbaks. :/ (Fast sen med egna bröderna..ja huhhuh, där gäller INTE den regeln! :D )

    SvaraRadera
  6. Neeeej... :( Usch, allt ska de hamna uppleva som så små. Hoppas ni får det upprett fort.

    SvaraRadera
  7. Alltså minen då vi pratade om saken. :'( Usch,usch,usch.

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni får det utrett och att det inte händer på nytt!

    SvaraRadera
  9. Ja jag ska försöka mitt bästa! :(

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)