fredag 30 november 2012

Den tredje

Gick till sambon. Han har gått i samma asiga mössor ungefär sedan vi träffades och jag ännu orkade gå omkring och shoppa till honom. Nuförtiden är det redan tillräkligt jobbigt att orka söka kläder och tillbehör till de tre barnen så han har inte fått nya mössor på ett tag. Nå igår blev hans nya klar, och han var nöjd. Det enda är att garnet var rätt tunt och detta nog inte blev någon bra vinterpipo, åtminstone inte om det viner som nu..Men det var den första jag liksom "stickade in" mot slutet så den sku passa huvudformen och det lyckades rätt bra. Fast ett par gånger fick jag göra det på nytt då den fört blev liiite för liten på höjden. Så sprättade jag för lite och då jag försökte göra den längre blev den som en spetsig luva.. Så fick göra om. Men till sist blev den ju bra.
Ännu sku det kanske löna sig att läsa beskrivningar.Nu gör jag ju allt enligt mina egna uträkningar och inre planer. Inte alltid så lyckat.
Lisää kuvateksti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)