torsdag 24 januari 2013

En fantastisk vårvinterdag

Kan nog inte klaga på vädret denna vecka. Det är sådanahär dagar man drömmer sig tillbaka till i framtiden. Gnistrande snö, frost i träden och solen som bländar.
Ankdammen och den stigande solen
vackra isbeklädda buskar mot tegelväggar som verkar lysa i solen

Älskar de frostklädda grenarna i morgonsol. Vackrare blir det liksom inte. Dessa utsikter är det jag har svårt att tänka mig att jag sku kunna flytta bort ifrån (drömmer på högvarv om större boende ..)
Fast det ser inte närapå lika vackert ut på bild tyvärr.

Medan Trapp var i klubben gick vi en tur till butiken innan vi gick på familjecafé för första gången i år. Har inte velat smitta de små där. Men nu kom vi nog garanterat hem med en hel del nya smittor. De flesta hade snor som bubblade ur näsan, hostade eller nös mot en. En del har tydligen haft noro också på sistone. Att nu ser vi vad som väntar oss med vårt sänkta immunförsvar (efter den sega flunssan som hängt med i måånga veckor redan)
De hade fått ett nytt underbart litet kök till parken. Någon, min lilla hemhjälp, var överlycklig!

Det dukades och åts flitigt då klubbisarna gick hem och han fick vara rätt ifred i rummet.

De hade fått en  ny docksäng också. Den provades såklart.

Så efter en liten stund ute var man sååå trött att man somnade i kärran någon meter utanför parkens port där jag blev och talade med en annan mamma en liten stund.
En bra dag alltså!

2 kommentarer:

  1. Oj, här var det då en massa nya inlägg :) Ja, dessa tider får man nog bara välja och vraka bland de olika virus som härjar. Jag for inte på familjecafé i veckan, för våra hade kastat upp 1gång, men nog i full gång och knappast någon magbobba. Men vill inte smitta andra och INTE smitta ner dem då deras immunförsvar lite försvagat...Fast man skulle nog vara i behov av lite vuxenkontakt ;)

    SvaraRadera
  2. Ja man får ju ta igen sen, då datorn en gång är fulladdad med bilder ingen annors ser. ;)
    Här fick vi ju sen feber igen..fast det kunde ju ha kommit oberoende?! O ja, oj så det var roligt att småprata med andra! :) Har faktiskt äntligen blivit bättre på det. Nu harmar det att jag var så rädd för andra mammor då äldsta var liten.. :(

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)