måndag 14 januari 2013

Vi lekte sociala

Igår var det en busy dag för att vara i vår familj. Först kom det en annan akvarieägare på besök med lite nya växter och vattenberedare. Vi talade engelska sinsemellan och då han gick sa Trull bye-bye klart och fint. Både han och jag brast ut i förvånat skratt, tänk vad han redan kan vår lilla!!
 Nästa i tur var systra min som tyvärr åker tillbaka till Kina nästa vecka. Det var med tårar i ögonen jag sade hejdå. Nästa gång ses vi väl på sommaren nåt tag, hoppeligen! O oj vad ungarna kommer att sakna henne. Den minsta talar hela tiden om tata Ipi.:) Nå vi måste väl bara bli bättre på att skypa.

Ungarna blir alltid sjövilda då de träffas.. Här blev en storebror en häst..
Hon fick kolla legon och en heel del annat hon missat medan hon bott där i andra delen av världen. 

Trull förevisade hans underbara danskunskaper. Han älskar att dansa och opartisk som jag är tycker jag han faktiskt är jätteduktig på sina moves för att vara två!

Gangnam style är han super på! Ipi var imponerad (och bubblade av skratt pga. hans inlevelse).

Jag sparkade mig i baken och bakade chokomuffins med vitchokofrosting. Tripp är ljuvlig då han alltid ger så fina komplimanger. Du sku kunna öppna ett café!

Det lästes från favoritböcker. Kakkooo!!Kakkoo!Kakkoo!
Någon timme senare kom farmor och farfar på besök. Det var farmoderns första besök i yttervärlden sedan hon bröt foten på julafton.Stackarn saknade ungarna så mycket att hon bara måste komma på besök. O det gick ju helt bra att hasa sig upp i vår lägenhet med den stora hissen och rampen in i trappuppgången.

Det var rätt fullt i vårt vardagsrum 
Så dracks det lite kaffe och kramades farväl.
 O innan farföräldrarna åkte iväg kom också den borttappade fadern i huset hem. Så flunnsig han med att han faktiskt tog ledigt från jobbet för första gången på länge.

På kvällen var det dags att packa undan julen. Det började vara dags..
visst var den fin!Men oj så det snöade barr till sist.

o som pricken på ett trött,sjukt men lyckat veckoslut gjorde sambon sushi till kvällsmål då ungarna somnat.

2 kommentarer:

  1. Här vrålar Axel bye bye till en då man lagt honom ute i vagnen för att sova dagsvila...det ekar över bygden :)Kommer från Bärtil ;)

    SvaraRadera
  2. Hah. :D Här ser de större rätt mycket på youtube på olika språk. Han har tydligen snappat upp ett och annat och vet då man talar fel språk (i mitt fall finska eller engelska) och är då snabb med att säga LOPETA! ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)