torsdag 24 januari 2013

Som jag väntat

På en skidtur tillsammans med pojkarna. Vi fick vänta ett par dagar då det var närmare -20 men på söndagen vågade vi ge oss ut på en utfärd. Termometern visade inte mer än kanske -9 men hade ju inte insett att det blåser förskräckligt ute på åkrarna. Huh! Det kändes mycket, mycket kallt. Tänkte först vända tillbaka då jag gissade att Trull i pulkan sku få kallt, men då vi planerat detta så länge så vågade vi oss ut på ängen och mot palstorna.

Hade köpt ett par begagnade skidor åt Trapp ett par dagar innan och nu fick han prova dem. Men först fick vi gräla i en halvtimme, han HATAR ju att skida då tydligen.. Fram tills vi kom ut och han fint satte skidorna på sig själv. Då var det brett smile och hård fart.. Så kanske det inte var djupt hat då endå..


Den lilla då. Han insåg då vi kom ut att jag inte hade tagit med skidor till honom! Och grannsakpet fick höra att detta inte var passande beteende från min sida! Så jag fick ringa sambon att hämta ner det minsta paret.
o gullegrynet så det gick fint den lilla stunden han orkade ha dem på sig! O lyckan i ögonen! 
Trapp åkte iväg på turen utan stavar ännu denna gång. Nästa gång tror jag han får ha dem med sig. Det går riktigt bra. Om inte han sku ha så himla bråttom.. Det är nog skridskostil som gäller för hans del. På fullt! 

Skidade till palstan, åkte i den lilla backen intill ett par gånger och tog varm kakao paus. 

Men sen blev det för mycket för Trull. Aj, aj, Pipi! grät han och viftade med händerna. Min lilla isklimp. Han borde ha haft ännu ett extra lager då han satt stilla i pulkan jag drog med min halsduk kring magen. O han skrek hela vägen hem och jag kände mig mer än usel. Men inte kunde jag ju lämna den njutande Trapp ensam heller i mörkret. Tripp hade redan tagit av sig skidorna och ilsket i HÅRD fart gått hem då känslan gick ur händerna. Han har vägrat ha påsvantar i år och då går det tyvärr väl så, man fryser i nåt skede..
Lidande och argt barn som väntar på brorsan som åker en sista gång i backen.
Efteråt blev det ett långt varmt bad för de två små, den större var redan i ångande dusch då vi kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)