fredag 11 januari 2013

En magister till syster

Hon lyckades ta sig igenom Hanken, systra min. Grattis! Eftersom hon har varit hemma nu sedan slutet på december passade vi på att fira innan hon åker tillbaka till Kina nästa vecka. Det var släkt och familjevänner som glatt firade hon mina föräldrar.
Det hölls ett litet tal och skålades i bubbligt innan man fick hugga i alla delikatesser.

Jag bakade två olika ostkakor denna gång. Denna med glögg och pepparkakor. Som tänkte gå itu då jag blev nervös på mina hjälpredor i köket.. Men den räddades och såg fin ut.. godare är endå den jag brukar göra vanligtvis, den med mango på. 

Festgott och festfina barn med Ipi.

Pappa hade för första gången på länge gjort petit chouer, alltså tuulihattu (nu säger huvudet stop då det söks efter det svenska ordet..) De är SÅ goda ska ni veta! Säkert mina favoriter! Borde säkert lära mig baka sådana, med samma innehåll. Han hade tre olika variationer. 

Skålstund i köket. Allvarlig min men gillade nog festen fast han var hur trött som hellst min lilla snuvis. Hoppas att inte alltför många gäster blev smittade..Mamma hade redan blivit smittad då hon vaktade dem på fredagen..

En liten musikstund för gästerna som var kvar..

Den yngsta systern. Stjärnöga kallade jag henne som liten, och visst är hon ju det. 

O här är de båda systrarna. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)