fredag 11 januari 2013

En tisdag efter lovet

Det var inte helt enkelt att komma iväg i tid till nio. Klubben börjar då nu efter lovet. Om det var jobbigt för många hemmafamiljer att komma till halv tio kan ni tänka er hur det känns nu.. I synnerhet då barnen lätt sov till nio på lovet (hurra!!). Men vi klarade det nästan och fortsatte därefter mot änderna med Trull.
Nu hade jag varit fiffig och smulat brödet redan hemma så mina arma fingrar inte dog kölddöden.
Fortsatte mot närbutiken där han klarade sig riktigt exemplariskt med sin lilla butikskärra och inte ens försökte rymma ut genom ytterdörren medan jag betalade..

Klättrade på snöhögar 
Och lekte med traktorn (grävskopan) jag börjat ha under vagnen då vi går ut. Han brukar var anöjd långa stunder med den. Jag hann prata lite med några mammor och kände mig nöjd då vi gick hem fyra timmar senare trot sdet kalla vädret. Steget mot vardagsrytmen har tagits.


2 kommentarer:

  1. Fast så liknar de nog alla sin far (och varandra). :D Men jo, han liknar väl kanske mest mig. :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)