onsdag 16 januari 2013

Fiskgott

Har ju inte kanske varit en så aktiv informationssökare under de tre år vi haft akvariet. Bara om jag undrat över nåt. Men nu har jag hittat flera akvariesidor på nätet med aktiva skribenter och massor med information. Bl.a lärde jag mig tricket, ankra grönsak på bottnet. O oj vad vår Elkku är lycklig!! Den äter med väldigt god aptit gurka och zuccini, ser riktigt lycklig ut ju!
Zuccinin sitter fast på en söndrig liten visp så att den inte flyter upp till ytan. Idag knöt jag ännu fast en fiskelina på vispen så jag kan sänka och lyfta den untan att sticka i hela armen (har problem med att räckas till det 60 cm djupa bottnet tom. då jag står på en barnpall).

också lilla Pepsi verkar gilla grönsakerna. De stora har inte visat nåt intresse alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)