onsdag 30 januari 2013

It´s alive!!

Förra året övervintrade chilin och jag var så glad. Det blev en redig buske och vi fick så många starka chilin att vi inte visste vad vi sku göra med dem. Så i höst tog jag igen in chilibusken från palstan,klippte ner den så den sku rymmas, och ställde den i fönstret. Men det såg illa,illa ut. Lite grönt på stammarna men alla blad torkade och de flesta föll av. Hoppet var svagt.
Men gott folk. Idag då jag kollade närmare syntes det LIV!! Blad, nyutslagna. Underbart!! Jag tjöt små glädjetjut och Trapp fick också kolla på underverket.. Snart är det vår, vet ni det!?!

2 kommentarer:

  1. Du har gröna fingrar.
    Alla år har jag tänkt samma om mina rosor som kan aldrig hinner klippa ner innan vintern kommer. Men alla år växer dom upp igen

    SvaraRadera
  2. Heh, ja åtminstone har jag grönt hjärta. ;) Alltid lyckas det ju inte så bra fast viljan finns. Men detta var nog en trevlig överraskning. Inte ett livstecken och så ba- grönt! Hurra för övelevande växter! :)
    Jag har en ros som kommer år efter år. Min fina orange. <3 Har letat efter orange klätterrosor också men har inte ännu hittat. Inte åtminstone så att budjeten sku ge efter.. :/

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)