tisdag 4 november 2014

Fredag, fågelkväll!

Morgonen började med Effica-kurs för min del. Nu har man då rättigheten (plikten?) att fylla i också det på jobbet, fast man bara är vikarie.. Nöjd är jag ju, nu har jag fått vara där ett år, och trivs nog så!
Mycket var det att ta in och så himla jobbigt att sitta stilla på föreläsning framför en dator! Är ju så van med att hoppa omkring hela dagen, vet att jag aldrig sku klara av ett stillasittande jobb! Huj!

Blev ju egentligen sjuk redan på torsdag och meddelade redan då att jag inte kommer tillbaka till jobbet efter kursen. Lungorna kändes heta och luftrören trånga. Ögonen värkte och under kursen slog världens huvudvärk ännu till. Så åkte hem emellan för att spy lite av smärta innan jag måste iväg efter barnen. Sen väntade ett underbart butiksbesök då vi ju sku ha kalas på veckoslutet och butikerna var ju stängda på allhelgona (lördag).

Vi åkte lite längre till butiken. Trots huvudvärken och illamåendet kunde jag bara inte missa dem då jag visste att de var där vid en butik, fåglarna.

Det var trängsel nu kring dem. Men Trull vandrade rätt fort fram och sträckte ut armen.
Den verkar ju gilla att sitta där på den lilla, lyckliga, axeln. 

 Och Trapp. Han blev olycklig då dens näbb eller klo fastnade lite i hans tröjas tumhål och den blev lite rädd och flög iväg. Oron att den nu inte längre gillade honom.. Som tur tror jag inte den misss det nästa gång.
 Vi stod där en god stund och tittade på dem innan Trull fick nog och ville gå och köpa kalasmaten. Vi hann endå höra dem tala för första gången, roligt!
 Nu hann ju inte jag hålla dem, får nog börja ta mig till Malm oftare för att "bara gå förbi" butiken där de ofta lär vara då de går förbi på promenad. Heh.

Ifall någon ska på djurmässan nu på veckoslutet, så kan ni bonga dem där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)