lördag 7 april 2012

Kvällspyssel

Gårdagen hann bli lite bättre mot kvällen. Då vi städat fick jag tom. infall och involverade grynet i pyssel. Det är nog värt det om man vill ha unika kort och söta minnen. Bytte nog plan för hur våra påskkort sku se ut, till nåt sådant han kunde vara med och göra. Grävde fram alla tillbehör, våra fingerfärger och annat. Öppnade den gula burken -och den var torr. Argh! Grävde och grävde efter andra (varför är de sådär utspridda mina pysselgrejjor?!) men fick till slut ge upp och använda de jag hade, en vit och en usel gul färg. Trull funderade vad jag hade planerat då jag klädde av honom kläderna och satt färg framför honom och en lång rad med färggranna paff. Häh?! Men han fattade galoppen fort och var hur ivrid som hellst då vi kom igång. Det var ju roligt att kleta ner handen! Korten blev nu som det blev, hans konstnärliga sida tyckte kanske kycklingarna sku ha lite ojämna fingrar och så.. Ett par fotavtryck gjorde vi också i samma veva, men de blev inte kort, bara minnen av de små fötterna. Tänk, de sista små, mjuka babyfötterna i detta hus. Ännu så lena, i storlek 21.
Efter pysselstunden fick han ännu ta ett riktigt ordentligt långt bad och så åt han en stor portion mat för första gången på flera dagar. Vi går mot friskare tider! Början av natten sov han tom. riktigt bra. Det var först mot morgonen som alarmet kom igång igen. Hoppas grannarna förlåter. Vi brukar ändå vara riktigt tysta om nätterna i vårt hushåll!
En nybadad,trött unge.

Våra konstverk

Kycklingar  och fjädrarna ska föreställa deras bon.
 Hade först tänkt limma fjädrar på själva kycklingen men ville inte täcka de söta små avtrycken så gjorde såhär istället. Idag delades de ut till släkten.

6 kommentarer:

  1. Jättefina kort ; )
    Jag har nångång gjort liknande när de stora pojkarna var små !

    SvaraRadera
  2. Jo jag har gjort nåt liknande då Tripp var liten också, fast då gjorde vi visst avtrycken på vanligt papper först så man kunde välja de bästa avtrycken. Nu valde jag att chansa och hoppas att han snällt sträcker ut handen. O fina blev de ju! Inte perfekta men rikgtigt lyckade av en 1 1/2 åring. :)

    SvaraRadera
  3. Va fina kort! :)
    De är ju riktigt lyckade, roligt med personliga kort.

    SvaraRadera
  4. Tack! Jo jag gillar också personligare kort. Dessa kom jag tom. ihåg att skriva VEMS hand det är och när de är gjorda. Om mottagarna bestämmer sig för att spara dem. :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)