tisdag 10 april 2012

Sista lediga dagen

De större pojkarna kom hem redan rätt tidigt på dagen efter det långa fria livet "på landet" (esbo, inte såå exotiskt). Vi firade lite Tripps namnsdag (Elias) och han fick souvenirer från England där hans mormor var förra veckan. Hon hade råkat hitta en likadan "klockbleidi" som stals av Tripp för någon vecka sedan och han var glad. (tills han brast ut i gråt och sku ha tillbaka den som försvann) Trapp fick också en liknande fast den har "hammare" som kommer ut då den krockar med en annan.

Äntligen fick de en riktig arena också

På eftermiddagen kom också pojkarnas moster äntligen på besök och fick spela wii en god stund med pojkarna.


Under tiden hann jag (ja väldigt osocialt) baka mina "påskmuffinsar" jag planerat att baka hela påsken, samt laga mat.
Pojkarna fattade inte alls varför jag tyckte den var så SÖÖÖt, den lurviga tipun i påskgräset.

Muffinsarna blev mycket goda! Lade vitchoko i smeten och frostingen och fyllde dem med lemoncurd mousse. Hade inte fyllt muffinsar förr men det blev riktigt gott.
På kvällen drog jag mig också ut på springtur. Det hade gått en tid emellan, har inte varit helt ok. Både sambon och jag har haft stegring nu i många veckor, ont i lederna och musklerna. Det går liksom bara inte bort. Så igår struntade jag i det hela och sprang. Det kändes riktigt bra och kvällen blev extra lyckad då jag för första gången på evigheter såg en fin,stor räv som lugnt gick på gatan utanför vår närbutik. Oh om jag bara haft en kamera med!

3 kommentarer:

  1. Åh, vilka smarriga muffinsar! Och vad bra att ni fått tag i en likadan beyblade som "försvann".

    SvaraRadera
  2. Instämmer med ovanstående men varnar för mykoplasma. Man ska inte (!) träna då man har den, så gå o kolla om ni har möjlighet ( t ex via jobbet). Kan leda till hjärtmuskelinflammation o annat jävligt. Och min mening är inte att skrämmas nu utan bara påminna om vikten av hälsan i all välmening :)

    SvaraRadera
  3. Ja Naadi de var riktigt goda, och tog slut rätt fort. ;) Och jo bra på sätt och vis,men stackarn kommer nog bara inte riktigt över förlusten ändå. Den förra lär nog ha varit mycket bättre (fast de torde vara stöpta i samma form). Förstår ju nog honom på ett sätt. Den har glorifierats i hans huvud. Men nog var han glad då han fick den nya!

    Men Mia, ska man inte hosta vid mykoplasma? Har på nåt sätt förstått så. :/ Nu har jag ändå så ont i smalbenen/fotlederna att jag tror jag oberoende måst ta en ofrivillig paus.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)