måndag 23 april 2012

Veckoslutet

Är så trött och så trög att det tom. är lite jobbigt att få fram text till bloggen. Ska vi säga att jag drömmer om en tid då den yngsta sover på nätterna.

Hur som hellst. På lördag kom mamma efter mig tidigt på morgonen och så åkte vi iväg till "hennes skola" på lopptorg. Där är ofta utbudet lite annorlunda då många är utländska som inte inte bor här i så många år.
Gjorde några fynd. Tre hupparen för helt löjligt billigt (1,50€) till Tripp som var i stort behov av nya. Skor till Trapp (1€), en tunn Tuomas-veturi rock och en t-skjorta till Trull (för 2€ tillsammans),löptights (för 2€) och några tunikor till mig samt ett par skor och så lite leksaker och en sparkbil/mönkijä som Trull älskade från första stund. Jag var nöjd!

Den har motorljud,tutljud samt musik. 10€ kändes väldigt lite för nåt de blev sådär förtjusta i

Småbilar. De två främre tyckte jag var så fina. 
 Så tog vi det lugnt i några timmar innan pappa kom och hämtade mig. Tillsammans åkte vi på min lillasysters födelsedagskalas. Eftersom hon bor i en etta lämnade jag barnen hemma. Känns säkrare så för alla inblandade. Tripp åkte iväg på en skolkompis kalas under tiden med min mamma som chaufför.
Födisbarnet

Min kalasoutfit bestod av den fina klänningen jag hittade på loppiset på morgonen och skorna likaså.

De här två höll på med samma åkande då jag kom hem som då jag for. 
På kvällen provade jag mina löptights. Förfrös låren. Men snön var borta och jag hade ny musik. Armin van buuren. Flög nästan fram i takt med musiken. Att lite nytt kan få en att smila så! Har haft samma musik alldeles för länge tydligen.



2 kommentarer:

Blir så glad för varje kommentar! :)